Webbinarier

Webbinarium: Skapa automatiseringar i Microsoft Teams

EdgeGuide bjuder in till gratis demo

Microsoft Teams är navet i Office 365 och är helt integrerat med många av Microsofts programvaror. Det gör att byten mellan olika applikationer kan göras smidigare, och i vissa fall helt sömlöst. Nästa steg tas med automatiseringar i Microsoft Teams – som enkelt skapas med redan inbyggda verktyg.

I Office 365 ingår Microsoft Power Automate. Det är ett sofistikerat hjälpmedel som gör det möjligt att ställa in helautomatiska kommandon och flöden för att förenkla alla typer av återkommande uppgifter. Med Power Automate kan flöden och processer sättas upp för att utföras direkt i Teams. Manuella steg kan automatiseras, och data kan automatiskt hämtas och skickas. Det gör att daglig administration kan förkortas och förenklas rejält. Med det lätthanterliga dra och släpp-gränssnittet går det skapa helt egna automatiserade flöden, där endast fantasin sätter gränserna.

I det här webbinariet hjälper vi till att komma igång med automatiseringar i Microsoft Teams via Microsoft Power Automate. Vi ger steg-för-steg-instruktioner och konkreta användningsexempel. Självklart finns möjlighet att diskutera med våra specialister under webbinariet. Webbinariet tar i sin helhet 45 minuter med möjlighet för frågor och diskussioner efter presentationen.

Som praktiskt exempel kommer vi demonstrera hur ett automatiserat fakturaflöde skapas. Vi visar hur det går motta, skicka och attestera fakturor – direkt i Microsoft Teams. Med samma princip kan flöden skapas för dokumenthantering, listor, formulär, godkännanden, och så vidare.

När?

Tyvärr har alla webbinarier med det här temat redan genomförts, och för närvarande finns inga fler planerade. Klicka på texten ”intresseanmälan” här under för att kunna lämna din e-post, så hör vi av oss så fort nya tillfällen planerats in. Den här sidan kommer även uppdateras när nya datum satts.

Intresseanmälan