Tjänstebeskrivning
Letar du en spännande utmaning inom teknik, Office 365 och Azure? Är du en kommunikativ teknisk problemlösare som vill arbeta både på bredden och på djupet? Sök tjänsten som teknisk supportspecialist på EdgeGuide!
Erbjudande och arbetsuppgifter
Du erbjuds en omväxlande, central roll som ansvarig för några av våra större kunders internationella Office 365- och Azure-miljöer på ett bolag som präglas av glädje, energi och teamkänsla.
Du arbetar nära konsultchefen och våra Key Account-ansvariga. Du kommer i hög grad att bidra till att EdgeGuide och våra kunder kan leverera säkra och innovativa tjänster till användarna.
Tjänsten innebär en bred variation mellan lösningsdesign, konfigurering, migrering, best practices och support till kundens teknikorganisation.
Du får gärna ha något djupare kunskaper inom till exempel:
- Exchange säkerhet, domänhantering och migrering.
- Office 365.
- PowerShell och GPO.
- EMS.
- SharePoint med fokus på administration och säkerhet.
Vi vill att du har åtminstone två års erfarenhet från en teknisk supportroll, helpdesk eller liknande.
Du blir del av ett väl etablerat konsultbolag med human syn på arbetsbelastning, flexibilitet och sjysta villkor. Du kommer till en kreativ arbetsplats med världens godaste baristakaffe. Det finns stora utvecklingsmöjligheter för dig som visar vad du går för.
Personprofil
Vi söker dig som har något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter men vill få en bredare roll med mer ansvar och mer utrymme för kreativitet och lösningar. Som person är du ambitiös, driven, kommunikativ och kreativ. Har du en eftergymnasial utbildning inom IT är det ett plus men inte en nödvändighet.
Du vågar utmana, har en affärsförståelse och försöker alltid hitta en bättre lösning. Du är grym på att hitta omsätta teknik i effektiva kundlösningar.
Vi värderar dina kunskaper högt och ser gärna att du utvecklas hela tiden som anställd på EdgeGuide. Det är viktigt för oss att du vill bli bäst inom din yrkesroll vilket innebär att vi alltid avsätter tid för kompetensutveckling och utbildning.
Övrig information
- Start: omgående
- Omfattning: Heltid 100%
- Lön: Enligt överenskommelse
- Placeringort: Flexibel
- Skicka din ansökan till oss på jobb@edgeguide.com
Om EdgeGuide
Vi hjälper expanderande företag att snabbt och säkert migrera till och använda molntjänster i sin verksamhet för ökad operationell effektivitet och högsta möjliga säkerhet. Vi gör det genom högeffektivt genomförande, välutvecklade processer och teknisk kompetens.
EdgeGuides namn innehåller två tydliga löften. Vi är vassa på att flytta gränser. Att möjliggöra det som förut inte var möjligt. Men riktig förändring sker inte utan att alla är med på tåget. Vi är guiden som pratar klarspråk och förstår de verkliga utmaningarna, som verkligen får saker att hända, och som inte släpper uppdraget innan allt fungerar.
Leveransen består i många fall av nyckelfärdiga leveranser från kravspecifikation till driftfärdig lösning ofta inklusive hosting och förvaltning av systemet.
Vårt kontor ligger centralt beläget i moderna lokaler på Kungsholmen.